تبلیغات هدفمند

مدل تبلیغات در آی‌سیما با توجه به ویژگی‌های متنوع و کاربردی آی‌پی‌تی‌وی، بسیار متمایز از تبلیغات در سایر رسانه‌هاست. 
ویژگی تعاملی این رسانه، امکانات ویژه‌ای را فراهم آورده است: 
عرضه تبلیغ با توجه به علاقه‌مندی‌های کاربران
امکان انتخاب منطقه‌ای برای عرضه‌ی تبلیغ
کنترل تعداد دفعات پخش
پرداخت هزینه‌ی تبلیغات متناسب با تعداد دفعات مشاهده‌ی تبلیغ
عرضه‌ی اطلاعات درباره‌ی محصولات یا خدمات در قالب فراداده
امکان دریافت آمار دقیق بازدید کاربران از تبلیغات منتشر شده 
درآی‌سیما امکان تبلیغات با شیوه‌های پیشین نیز وجود دارد؛ زیرنویس، پخش تیزر و نمایش لوگو از جمله‌ی روش‌های رایج در رسانه‌های غیرتعاملی است. 
صاحبان تبلیغات در یک موقعیت برابر برد-برد می‌توانند متناسب با میزان پخش و بازدید تبلیغ‌شان در سامانه، هزینه‌ی تبلیغات را پرداخت کنند و با بهره‌مندی از شیوه‌هایی تاثیرگذارتر در معرض دید کاربران قرار گیرند. 
صاحبان تبلیغات هم‌چنین می‌توانند حمایت انحصاری (اسپانسرینگ) از یک یا چند اثر پخش شده در دیدنی‌ها و شنیدنی‌های درخواستی را به‌عهده گیرند؛ این‌گونه مخاطب با انتخاب «تماشا/شنیدن اثر از طریق اسپانسر» با پرداخت هزینه‌ی کم‌تر، می‌پذیرد که تبلیغات اسپانسر را تماشا کند.